top of page

Karate, magia i policyjne śledztwo - powieść "Wspomnienie Umarłej"


Powieść na pograniczu fantastyki, romansu, dreszczowca i parapsychologii. Opowiada historię młodej policjantki imieniem Mercedes, która po śmierci swojego mistrza przejmuje jego sekcję karate i jedzie z uczniami na obóz, aby tam uczyć ich sztuki walki, samodyscypliny i honoru samuraja.

Kobieta zmaga się z własnymi słabościami i lękami. Pochodzi z domu dziecka i nie wie nic o swojej przeszłości. Od dawna nawiedzają ją tak dziwne sny jakby stanowiły karmiczne wspomnienia poprzedniego życia, napawając ją uczuciem samotności i tęsknoty za czymś, czego nie zna. Na obozie jednak zaczyna dochodzić do serii dziwnych zdarzeń i niewyjaśnionych wypadków, a towarzyszy im obecność pewnego mrocznego chłopaka, który w dziwny sposób wkrada się w jej wspomnienia...

Książka zadebiutowała pierwszy raz w 2013 roku. Autorka bloga Tylko Magia Słowa, Angelika Ślusarczyk napisała o niej następująco: "Nigdy w życiu o niej nie słyszałam, ani o jej książkach w formie ebook'ów. Gdy udostępniła mi swoje dzieci, mojej radości było tyle, że mogłabym obdarować nią cały świat. [...] Znajdzie się tu też jak wspominałam wątek psychologiczny, który chyba najbardziej w całości utworu polubiłam. O szukaniu samej siebie. Odnajdywaniu. Wspominaniu. [...] Pani Paulina potrafi zaskoczyć, uwierzcie. Zakończenie jest tak niespodziewane, że nigdy bym nie pomyślała, że to mogłoby się tak skończyć."

W sieci niedawno pojawiła się też nowa recenzja. Dostępna jest na blogu "SKARBIEC KSIĄŻEK" : „ Trzydziestoletnia Mercedes, z powodu niespodziewanej śmierci swojego mistrza, decyduje się na krótką przerwę w służbie policyjnej i przejmuje opiekę nad grupą uczniów podczas dwutygodniowego obozu karate. Ten, z założenia spokojny wyjazd, bardzo szybko przeradza się w jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu kobiety. Wszystko za sprawą jej podopiecznego, zagadkowego i mrocznego siedemnastolatka i skrywanej przez niego tajemnicy. Kim jest nastolatek i co łączy go z Mercedes? (…) Smok to arogancki, inteligentny i mroczny nastolatek, który dąży do celu za wszelką cenę. Biorąc pod uwagę jego niechęć do karate, dziwnym może się wydawać jego pobyt na obozie. Wygląda to trochę tak, jakby trafił tam z przypadku, ale czy aby na pewno? Już na samym początku zaskakuje zadziornością względem Mercedes, jednak to dopiero wstęp do naprawdę dziwnych, wręcz nieprawdopodobnych zdarzeń z jego udziałem”. (…) „Książkę, niczym klamra, rozpoczyna i zakańcza opowieść o Telemidzie i Enki'm. To jest właśnie ta część, która najbardziej podoba mi się w całej powieści. Ma bardzo ciekawy klimat, przypominający mi na swój sposób atmosferę z „Cienia i kości” Leigh Bardugo. (…) Jeśli więc lubicie mroczne charaktery osadzone w paranormalnej rzeczywistości (wątek nadprzyrodzony to zdecydowany plus) z dodatkiem romansu (czyli obowiązkowego tematu dla każdej romantyczki), w którym miłość ma bardziej gorzki niż słodki smak, „Wspomnienie umarłej” może Was zainteresować.”

Pozostałe recenzje dotyczące moich e-booków i twórczości znajdziecie w dziale "MEDIA/RECENZJE", a Wspomnienie Umarłej w zakładce "POWIEŚCI". Zapraszam również do odwiedzenia zakładki "O MNIE/FRAGMENTY", gdzie poznacie kulisy powstawania tej powieści i zobaczycie moje zdjęcie w kimonie... Życzę miłej lektury.

Poniżej pierwsza wersja okładki ( z obrazu mojego autorstwa ) pod którą pozycja ukazała się w 2013 roku.

  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page